Bestiari. 1r ESO

Els animals han estat motiu d’inspiració de grans poetes moderns com Josep Carner i Joan Oliver. Aquests autors varen posar el títol de Bestiari als seus llibres.

Nosaltres, els alumnes de primer d’ESO hem escrit el nostre propi Bestiari. Aquí en teniu una petita mostra.

10 Responses to Bestiari. 1r ESO

  1. Joan Pons Huguet ha dit:

    Poema 1 d’eso.

    L’àguila

    Sé volar pel cel blau o gris.
    Faig llargs viatges per tot el món.
    Qui necessita un avió?
    Conec Mèxic i Marroc,
    Qui sap si un dia arribaré a Nova York?

    Si un dia vull descansar,
    en el meu niu m’hi trobaràs,
    però normalment em sent activa
    i recorreré el món tota la vida.

  2. Biel Garcias Puigserver ha dit:

    L’ÀNEC

    Sé nedar,
    sé volar
    i sé caminar
    però el meu problema
    és que no sé pensar.

    Alguns pensen que sóc molt brut,
    però s’equivoquen;
    com que quasi sempre
    estic dins l’aigua
    em banyo uns quants pics.

    Alguns de mi
    en fan “paté”
    i altres pernil salat.
    Però de veritat,
    em fa feliç haver nedat.

  3. Maria Mas Puig ha dit:

    La Tortuga

    Soc la tortuga
    molts de pics pas desapercebuda,
    no m’agraden les curses,
    vaig a poc a poc i sense presses.

    M’agrada la fruita i la verdura,
    tant un enciam com una poma madura.
    Si t’ha sobrat res del dinar,
    m’ho pots donar per menjar.

    Sempre duc la casa al damunt,
    i si m’interessa m’hi puc amagar.
    A l’estiu prenc el sol
    i l’hivern el pas baix terra.

  4. Jaume Bauzá Miró ha dit:

    EL REI LLEÓ

    Em diuen el rei
    i no duc corona.
    Soc un animal bell
    tenc una enorme cabellera.

    No temo els altres animals
    som un bon caçador.
    Visc a la jungle
    i fa molta calor.

    El rei de la jungla soc,
    amic del altres animals soc,
    i junts ens ho passam millor
    si no ve cap caçador.

  5. MIQUEL BORDOY ha dit:

    EL CA

    No m’agrada estar fermat
    ni tampoc estar tancat.

    Som un animal molt divertit
    tant de gran com de petit.

    Petit, gran, marró, negre o d’un altre color
    per guardar o per caçar
    el que vulguis pots triar.

    El meu nom és REX
    i com jo no n’hi ha.

  6. FACUNDO DEVICENZI ha dit:

    L’ARANYA

    Amb vuit potes
    per a mi és molt fàcil caminar,
    tant com estendre teranyines
    per poder-te atrapar.

  7. Marco Evangelisti Vadell ha dit:

    LA SERP

    M’arrosego bé
    i puj als arbres
    mai no m’han faltat
    les cames.

    Menjo carn,
    que d’altres la cerquin;
    jo només menjo
    preses que bateguin.

    Poder absolut
    és el que m’encanta
    que jegui tot jorn
    i arrossegar-me.

  8. Josep ha dit:

    Entre tants animals això serà una animalada. Esper que els propers comentaris siguin d’altres alumnes.

  9. Llucia Maria Rigo Barceló ha dit:

    El GALLET

    Gallet madrugador
    rellotjet de la matinada
    que amb el teu cantar
    ens marques l’hora.

    Quant arriba el matí
    i surt el sol
    despertes els ocellets
    amb el teu cant especial.

    Rellotget,petitet
    que toques l’hora
    sense cara
    ni esfereta.

  10. LAURA MONSERRAT VARA ha dit:

    EL CA

    Sempre em passeja la madona
    amb una corretja i un corretjó
    el passeja pel cantó.

    Sempre m’enfilo
    perquè em donin una llepolia
    que sigui bona i dolça
    i no verdosa.

    Som molt valent
    sempre corre cap al vent
    quant el vent bufa
    el pèl se m’estufa.

Deixa un comentari

