Poemes paral·lels. 2n ESO

A partir d’aquest poema de Joan Salvat-Papasseit i seguint el seu model, hem creat els nostres propis poemes.

Si jo fos pescador

Si jo fos pescador pescaria l’aurora,

si jo fos caçador atraparia el sol;

si fos lladre d’amor m’obririen les portes,

si fos bandit millor

           que vindria tot sol:

– els carcellers del món no em sabrien mai l’ombra,

si fos lladre i bandit no em sabrien el vol.

Si tingués un vaixell m’enduria les noies,

si volien tornar deixarien llurs cors:

i en faria fanals

       per a prendre’n de nous.

2 Responses to Poemes paral·lels. 2n ESO

  1. Victòria Bauçà Nicolau ha dit:

    si jo fos mariner pescaria sirenes,
    si jo fos pastisser elaboraria un pastís;
    si fos vigilant de far guiaria les barques,
    si fos assassí millor
    que estaria tot sol:
    -els guardes de seguretat mai no em trobarien,
    si fos vigilant de far i assassí no sabrien de mi.
    si tingués un llaüt me n’aniria mar endins,
    si volgués tornar deixaria la mar:
    i faria coses noves
    per a prendre nous camins.

  2. Núria Lladonet Barceló ha dit:

    si jo fos pilot d’avió, podria arribar als núvols,
    si jo fos encantador, estaria amb els dofins…
    si jo fos rei acabaria amb les desigualtats,
    si jo fos crema estaria unit als teus llavis dolços.
    – Si tingués diners ajudaria els més necessitats
    si poséssim de la nostra part els ajudaríem
    i tindríem un món millor per a tots.

Deixa un comentari

